сряда, 28 октомври 2015 г.

Телешко с дюли


Това е още едно много вкусно ястие, което е пак от бабините гозби - мааалко позабравено, но това не означава, че не може да опитаме да го приготвим. Спомням си, че моята баба много често готвеше яхнийки , в които присъстваха и плодове - това им придаваше онзи различен и деликатен вкус от съчетаването на сладко, солено и по някога леко киселичко. И понеже сега е сезона на дюлите се сетих и реших да възродя една такава гозбица.
В интерес на истината до сега не съм я приготвяла за домочадието и не зная как те ще я приемат, но за опит пари не се взема (както казва поговорката) и ще действам :)
ПРОДУКТИ:
телешко месо (количеството е по около 100-150 г на порция)
1-2 средно големи глави лук
1 морков
 2 големи хубаво узрели дюли   
 5-6 с.л. олио 
1 с.л. брашно 
1 ч.л. червен пипер 
5 зърна карамфил 
½ ч.л. черен пипер 
2 дафинови листа 
сол на вкус
0,5 ч.ч. вода
ПРИГОТВЯНЕ:
Нарежете месото на порционни парчета или на по-големи кубчета (аз го режа на кубчета - по-бързо се сварява и е по-лесно за консумация). 
Лука нарежете на ситно, морковите на дребни кубчета, а дюлите на едри кубчета или на не много дебели резени (както предпочитате).
В по-дълбок съд загрейте мазнината и прибавете месото, след което разбъркайте и оставете да се задушава докато се изпари отделилата се течност. Прибавете лука и морковите и отново разбъркайте, продължете да готвите докато лука и морковите леко омекнат, след което добавете дюлите и разбъркайте. Овкусете със солта и черния пипер, прибавете червения пипер, дафиновия лист и брашното. Оставете да загреят продуктите и да се отдели малко течност от дюлите, след което залейте с водата. Намалете огъня и оставете да къкри до пълната готовност на месото. Ако желаете сосчето да е по-гъстичко може да сгъстите с малко нишесте, разтворено в студена вода.
Сервирайте, а като добавка поднесете картофено пюре.
Добър апетит!   

8 коментара:

  1. Руми, ако не одобрят, аз присядам послушно за порция. :) Изглежда чудно вкусно и съм сигурна, че е такова!
    Прегръдки и благодаря за споделеното! Хубава вечер от мен. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гериии, одобриха, но въпреки всичко и за теб ще има порцийка (kiss).
      Прегръдки и от мен, миличка!!

      Изтриване
  2. Руми, не съм готвила много с дюли, но пък ги обичам и с интерес следя всякакви такива рецепти! Благодаря за предложението, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

      Изтриване
    2. Люси, ти обичаш експериментите, опитай, надявам се, че ще ти хареса комбинацията на вкусовете!
      На мен лично много ми допада и сигурно и за напред ще се готви (още повече, че и домашните го харесаха).
      Прегръдка, миличка и хубава вечер!!

      Изтриване
  3. Спомням си и аз, Руми, че моята баба също много уважаваше дюлите и ги добавяше към някои ястия. Но аз не съм се сещала. Ще взема да последвам примера ти и да възродя за опит тази традиция :) Изглежда много обещаващо!
    Поздрави, Руми! И прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. Бени, нашите баби са били много креативни и спестовни домакини и от нищо са правили много вкусни нещица. Много съм научила от моята баба и често го прилагам в домакинството.
      Прегръдчица и от мен, миличка и прекрасен ден ти желая!!

      Изтриване