събота, 1 август 2015 г.

Шаран по Свищовски

  Моят съпруг е от Свищов и като човек от дунавски град (и аз съм от такъв :) ) обичаме много риба и много често приготвям шаран (или таранка) по тази рецепта. Става много вкусна и изпива доста пиене :) :)
ПРОДУКТИ:
1 шаран около 2 кг (или по-едрички таранки)
5-6 яйца
1 кофичка кисело мляко
3-4 скилидки счукан чесън
олио
1-2 с.л. брашно
сол
черен пипер
ситно нарязан копър или магданоз, ако предпочитате
ПРИГОТВЯНЕ:
Шаранът се разрязва през гърба, за да се изчисти, измива се добре и се разтваря.
В повечето случаи аз го нарязвам на шайби и така го пека в тавичката, защото е по-лесно за сервиране, но по оригиналната рецепта се пече цял и вместо кисело мляко се използва лимонов сок от един лимон.
Посолява се със сол и черен пипер и се оставя да престои в хладилник поне 2-3 часа да се овкуси. След това се намазва с олио от всички страни (може да поръсите леко с малко брашно или галета, но може и да го оставите така) и се поставя в подходяща тавичка, на дъното на която също има малко олио, за да не залепне.



Пече се в загрята на 180-200° С до готовност (от горе се зачервява апетитно и се образува вкусна коричка).



През това време яйцата се разбиват с малко сол,  брашното, киселото мляко, счукания чесън и копъра.






След като е готов и опечен шарана, изваждаме тавичката,
 заливаме с тази смес и връщаме обратно във фурната да
се запече до златисто.







Готовото ястие се охлажда и се поднася със сезонна салатка и чашка студено бяло вино (няма да стигне) !!







Добър апетит!!

3 коментара:

  1. Една от най-стойностните (всички са много добри и стойностни) рецепти в блога, това е мое мнение, а до сега няма нито един коментар, вероятно никой не се е осмелил да я пробва! Вярвам, че който я направи веднаж ще му стане любима!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за хубавия коментар и че сте отделили време да прочетете рецептите ми!!
      Тази наистина ни е любима (по обясними причини - със съпруга ми много обичаме риба и втората е, че е от Свищов :) ). Шегата на страна, но наистина е много вкусна рибката по този начин, пък и е вариант за разнообразяване на приготвянето й!
      Поздрави и хубава вечер!!

      Изтриване
  2. Здравейте, и аз благодаря за рецептата. Всяка година пригтвям шарана за Никулден точно така. И аз съм о Свищов и татко я приготвя точно по същия начин. Невероятно вкусен се получава. Препоръчвам на тези, които не са я изпробвали, да се престрашат, заслужава си :) Благодаря още веднъж! Бъдете здрави!

    ОтговорИзтриване