вторник, 7 април 2015 г.

Лучена яхния с маслини

Наскоро във фейсбук Ванката от Добър апетит с Пейч ни прикани да си спомним и възкресим бабините гозби. Та ето сега аз се сетих за една много вкусничка и бърза такава гозбичка, че и подхожда за все още продължаващите пости.
Това е лучената яхнийка с маслинки.
ПРОДУКТИ:
200 г маслини (може и повече, ако желаете) :)
1-2 с.л. домати от консерва
3-4 глави лук
1-2 с.л. брашно
червен пипер
черен пипер
1 -2 дафинови листа
сол (при необходимост)
олио или зехтин за по-подчертан маслинен вкус
вода (или 50/50 вода и саламура от маслините)
ПРИГОТВЯНЕ:
Нарежете лука на едро, а доматите намачкайте.
В сгорещеното олио изпържете доматите, след което прибавете нарязания лук и разбъркайте докато стане леко прозрачен. Добавете брашното, червения и черния пипер и отново разбъркайте, докато се запържат леко, след което залейте с течността (вода или 50/50 вода и саламура от маслините), добавете маслинките, дафиновия лист и ако е необходимо посолете. Оставете да къкри до сваряването на лука и сгъстяването на яхнийката от брашното.
 Получава се много приятно ястия, което е комбинация на сладост от лука, лееко кисело от доматките и соленост от маслинките!!



Това е!! Сега слагайте масата и поднесете, надявам се че ще се хареса!!




4 коментара:

  1. Ама много апетитно изглежда, Руми! Я сипи и на мен в една купичка! Прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Идва, Люси!! Много се радвам, че ти харесва!!
      Прегръдчица и от мен!!

      Изтриване
  2. Ще ми хареса и още как :) Аз слагам на яхнията с кюфтета маслини и съм сигурна, че това ти предложение ще ми хасера.
    Благодаря за предложението, Руми, не че постим, но ще си го сготвим :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепчо, много ме зарадва, че я харесваш и ще я сготвиш !! Да ви е сладко похапването!!
      Поздрави и хубава вечер

      Изтриване