петък, 2 август 2013 г.

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВОТО

Знаете ли колко е приятно да намериш хора (макар и да не ги познаваш лично), които мислят като теб,  вълнуват се от вкусна и красиво поднесена храна, споделят рецепти и тънкости, емоции от пътувания и преживявания и не на последно място са позитивни!!
Толкова е интересна тази нова игра, която много ми напомня ученическите години с  лексиконите, които си разменяхме, и наистина съм щастлива, че все повече хора се включват в нея.
Сега е времето да благодаря на Светлето, която ме включи и ме предизвика с нейните въпросчета и с удоволствие й отговарям.

А нейните въпроси към мен са:
      С каква цел създадохте своя блог?
Ако трябва да бъда честна не го създадох аз. Това беше инициатива на моите дъщери, които искаха да ме накарат да споделя любовта си към готвенето и сладкишите с повече хора. Това им желание в последствие за мен се превърна в голямо удоволствие и страст.
      Какво ви вдъхновява най-често?
Светът е голям и вдъхновение дебне от всякъде - една усмивка, една покана за гостуване, една добра и окуражаваща дума, красива гледка или мил жест - всичко може да ме вдъхнови.
       Кои три (може и четири) думи ви описват най-точно?
Какви ли да са тези думи?! Може би трябва друг да ги каже за мен, но аз мисля, че съм най-вече грижовна, отговорна и обичлива.
       Сладко или солено?
Оооо, как да отговоря само с едното - разбира се, че и сладко и солено, нооо.... май понякога надделява сладичкото (то си ми и личи :))).
        Имате ли провал в кухнята и какъв е той?
Разбира се, че съм имала, и който отговори отрицателно на такъв въпрос най-откровено ви лъже! Както във всяко творчество (а кулинарията е творчество) винаги има моменти, когато нещата не се случват така както си ги намислил, но пък така добиваш повече опит, амбиция (инат:)) да го направиш и да се получи, както си решил и това е хубавото на провалите.
Спомням си, веднъж още в началото на моите кулинарни изяви, правих едни еклери пет пъти   (трябваше да ги приготвя за едно гостуване) докато установя, че в бързината допущам една и съща грешка.
        Коя е любимата ви подправка?
Обичам много подправки и ги използвам, но ако трябва да ги степенувам най-много обичам девисил и черен пипер.
        Кое е любимото ви българско ястие?
Нашата кухня е толкова богата и вкусна, че почти няма ястие, което да не харесвам, но мусака, сарми (лозови, зелеви) и пълнени чушки са ми най на сърце и много често ги приготвям, ооо да не забравя обичам и много супи :$.
Знаех, че ще пропусна да спомена и една много, много вкусна манджичка, която зная от моята баба, а това е кисело зеле със зрял боб. Много е простичка, но много ми харесва и честичко я приготвям зимата.
         Какво може да ви изкара извън нерви?
Общо взето си владея нервите, но много ме дразни нахалството, безпардонността и прекалено голямото самочувствие на някои хора. Човек трябва да е умерен във всяко нещо.
          Какво ви прави щастливи?
Най-голямото щастие за мен е когато децата са край мен и къщата ми е пълна. Прозаично е нали, но това е истината- да ги виждам, че са здрави и са щастливи.
          За какво мечтаете?
Казват, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му, но за каквото и да си мечтаеш то трябва  да е нещо достижимо и да не се превръща в химера. За това си мечтая децата ми и ние да сме здрави, да имаме спокойни старини и да срещам по-вече усмихнати и позитивни хора (да се надяваме, че това няма да е химера).
Ами това са на кратичко моите отговори, сега е време и аз да задам своите :) въпросчета.

Ще започна с традиционно питане.
1. Кога, как и защо създадохте своя  блог?
2. Какво приготвяте в кухнята с по-голямо желание сладкиши, манджички или тестени?
3. Какво от всичко което приготвяте най-много радва вашето семейство?
4. Обичате ли да експериментирате с вкусове, съставки и подправки в ястията или стриктно се придържате към рецептата?
5. Има ли неща което не ядете? 
6. От какво може да се разсмеете до сълзи и давате ли воля на чувствата си?
7. Какво може да ви натъжи, та дори и разплаче?
8. Какво предпочитате: книга, филм  или интернет?
9. Къде и как предпочитате да възстановите силите си след уморителен ден?
10. Ако трябва да останете на самотен остров какво бихте взели със себе си?

Предизвикателството отправям към:
Илианка от http://ilrai.blogspot.com/
Мили момичета, силно се надявам, че ще продължите тази забавна игра и ще отговорите на въпросите! 
Исках и други да предизвикам, но правилата са такива - само десет! Може би следващия път!
Пожелавам ви прекрасни летни дни и много забавления!!
И накрая  поздрав и усмивка от цялото ни семейство!!

7 коментара:

  1. Радвам се, че откликна на предизвикателството, Руми и че сподели нещичко за себе си. :)
    Драго ми беше, да прочета отговорите ти и съм доволна, когато срещам толкова много позитивни хора в блоговете, макар и да не ги познавам. :)
    Поздрави и слънчеви почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря миличка!! Слънчеви дни и на теб и ползотворна почивка!! Целувки!!

      Изтриване
  2. Румка,благодаря за поканата,вече отговорих на три такива серии,но понеже ми предстои и четвърта ще я съчетая и с твоите въпроси.
    Много позитивно звучи цялата ти публикация!Поздрави на това задружно семейство!

    ОтговорИзтриване
  3. Много весела снимка Руми ... с нож и вилица в ръка :)
    Драго ми беше да прочета поста ти ! Така де ... добре е да се опознаем взаимно :)
    Надничам в блогчето ти но не винаги намирам време за коментари .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  4. Приятен апетит, Руми! Виждам, че имате бойна готовност, сигурна съм, че и сражението е било във ваша полза :)
    Благодаря за поканата, ще се отзова, но с малко закъснение. Имам доста задачки и почти не отварям блога, но и на това ще дойде времето :)
    Прекрасен ден и поздрави на цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бени, правилно предполагаш, че сражението винаги е в наша полза (личи си ясно на снимката :))! Благодаря за поздравите! Успешно справяне със задачките и прекрасни слънчеви дни на теб и на цялото ти семейство!! Целувки!

      Изтриване
  5. Много мила снимка, РУми! Хубави са тези моменти, когато се събираме край масата без и ли със повод, за добро.
    Ей сега ще отговоря :) на предизвикателството.
    Поздрави и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване