четвъртък, 4 юни 2015 г.

Сироп от трънбъз (свирчовина)



И понеже сме на вълна сокове и сиропи (то и сега им е времето) да си направим  сироп и от трънбъз. Това растение е толкова полезно и лековито, че не трябва да пропускаме да съхраним ползите му за през зимата! Моят също е готов!

ПРОДУКТИ:
40-50  цвята бъз
2 лимона
3 л вода
1,5 ч.л. лимонтозу
захар

ПРИГОТВЯНЕ:
Сигурна съм, че всички знаят как се приготвя този еликсир, но все пак ще кажа как аз го правя.
Цветовете заедно с нарязаните на полумесеци лимони (добре измити) поставям в подходящ съд (при мен - голяма тенджера) и заливам с водата, в която съм разтворила лимонтозуто и разбърквам.
Похлупвам съда и оставям на хладно да престои поне 24 часа, като разбърквам от време на време. След това прецеждам през двойна марля, изстисквам добре течността от цветовете и лимоните и на всеки литър течност добавям 1,2 кг. захар. Разбърквам, докато захарта са стопи и се получи гъст сироп с аромат на бъз и лимон, след което отново прецеждам, за да се отстранят случайно попаднали парченца и да се избистри и наливам в чисти и сухи бутилки. Затварям и прибирам в мазата на хладно.
Използвам както за разреждане с газирана вода, така и за различни коктейли (безалкохолни и алкохолни), а и за топинг на сладолед, сорбе или сладкиши.
  

Разхладете се с тази прекрасна домашно приготвена напитка, която е и много полезна!!
Ако към сиропа прибавите шампанско, няколко сезонни плодчета, лед и стръкче мента ще получите невероятно свеж и разхлаждащ коктейл за летните жеги!


2 коментара:

  1. Руми, и ментовият, и бъзовият сок изглеждат чудесно! Идеална разхлаждаща глътка за предстоящите горещини. :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, миличка Гери!! И аз съм доволна, че тази година успях да уловя момента за тези сиропчета (миналата изтървах цъфтежа на трънбъза и много ме беше яд)!
      Прегръдчица, прекрасен и спорен ден!!

      Изтриване